miercuri, 3 aprilie 2013

Tort cu crema de smantana

In martie a fost ziua baietelului meu. El este mare fan Angry Birds si isi dorea neaparat un tort cu aceste pasarele buclucase. Nu am gasit la cofetarii, asa ca l-am facut singura. A iesit foarte gustos si foarte aratos. Sa nu mai spun ca m-a costat mult mai putin decat daca l-as fi cumparat. Iata ce mi-a iesit. 
pentru aluat:
400 gr zahar
400 gr smantana grasa
2 oua
3 pahare de faina (480 gr)
1 praf copt
2-3 lingurite cacao
pentru crema:
600 gr smantana grasa
 250 gr zahar
1 pliculet zahar vanilat
pentru glazura:
125 gr zahar
3 linguri lapte
2 linguri cacao
Zaharul, smantana, ouale, faina si praful de copt se amesteca. Amestecul rezultat se imparte in doua  parti egale. La una din parti se adauga 2-3 linguri cacao. Se amesteca bine fiecare aluat si se coace in 2 tavi la foc mediu (verificati cu scobitoarea daca sunt gata). Cand s-au racit, blaturile se taie in doua. Asa veti avea 4 blaturi subtiri: 2  maro si 2 albe.
Crema se face simplu: smantana se amesteca cu zaharul si se bate cu mixerul pana zaharul se topeste. Pe un blat alb se pune crema, apoi un blat maro si iar crema, blat alb, crema, blat maro. Pe ultimul blat nu mai puneti crema pentru ca se va acoperi cu glazura.
Pentru glazura zaharul, laptele si cacao se amesteca, se pun pe foc si se fierb 10 minute. Cand glazura s-a racit putin adaugam 40 gr unt (cam 1 lingurita cu varf), amestecam si ungem tortul foarte repede pentru ca se intareste.
Este un tort gustos, nefiind foarte dulce din cauza cremei de smantana dulce acrisoare.
Figurinele le-am facut tot eu din din mastica (exceptand ouale de ciocolata). Veti gasi reteta si cum sa lucrati cu ea aici pe blog.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu